Summa sidvisningar

söndag 26 juni 2011

Massa nyckelpigor och massa handsömnad

Underbart sommarväder och vinden har lagt sig.Perfekt uteväder och som tur var hade jag laddat med handsömnadsarbete.
Berättade nyligen att jag köpt nya kviltmallar,blocksömnad utan papp.Jag var spänd på hur jag skulle klara det och måste säga att jag är riktigt nöjd med mitt första test.Så bra att jag kommer att använda det.
Sen var jag sugen att sätta nålen i ett broderusk,Marihöne på sju språk.
Det skulle ju vara sju språk......
 Där är dom och ytterligare en sån rad skall broderas.

Hoppas ni haft en underbar midsommar också!

7 kommentarer:

annemarlen sa...

Så söta nyckelpigor.
Mallarna blir jag lite nyfiken på... kilar över till Northern Quilt :-)
God fortsättning på helgen, kram!

Siri sa...

Så nydelige ting du lager, både her og innleggene under. Ha en fortsatt fin søndag. Hilsen Siri:-)

Maja sa...

Jag beundrar ditt sätt att få samman tyger så att det blir vackert och tilltalande!!!
Dina broderier är ju alltid fin, så det ska bli roligt att se det färdigt!
kram Maja

Radka sa...

Wow, you have been busy! Your ladybird embroidery looks really lovely :)
The pink block looks well stitched:)

Squirrels do Sew sa...

Jättefina nyckelpigor - ska bli spännande att se det färdigt

Katarina sa...

Ljuvlig, fin stjärna du sytt! Charmiga nyckelpigor! Blir skoj att se hur det blir färdigt! Kram Katarina

Maria Harrits sa...

Det ser bare flot ud! Glæder mig til at mit bliver klar til at blive presset. Og de mariehøner er bare så søde!