Summa sidvisningar

söndag 6 november 2011

Härliga döttrar!

Går till vår fina garn-och broderiaffär för att köpa DMC-garner.Överallt i affären lockar ljuvliga garner och mönsterböcker. Jag vet att mina axlar och nacke inte orkar att sticka längre.Vad kommer jag hem med ? Garn till en bolero.Glatt börjar jag sticka och efter halva arbetet  är det stopp.Det skall ju helst gå fort också.
Räddning kom i rätt tid och dottern Maria stickade klar den under höstlovet.Så lycklig jag är.Tycker modellen är underbar och visst är den fiffig?
Nu skall jag använda den och göra mig fin med silverhalsbandet som dottern Birgitta gjort åt mig.Hon gör bla underbara smycken.Mer finns att beskåda här Unic art .

8 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilken vacker färg på garnet och modellen är som sagt "fiffig".
Vackert halssmycke !
kram

Inger Johanne sa...

Hei. Så flotte ting du lager!! Jeg har nettopp lagt deg til i min bloggliste. Slik klarer jeg å følge med på de bloggene jeg liker best. Takk for titten:)

Inger Johanne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
PJs Lapperier sa...

Det var då en läcker modell.

annicka sa...

Vilken färg! Så fin och visst är döttrar toppen! Speciellt dina :)

Katarina sa...

Sån tur att du kunde få hjälp med den härliga boleron! Förstår att det känns svårt att motstå alla härliga garner som finns nu. Så vackert löv i silver! Händiga, duktiga döttrar du/ni har. Kram Katarina

Britt-Inger sa...

En underbar färg på boleron och det verkar vara en fiffig modell. Sådan tur att du fick hjälp med att sticka den färdig.
Kram

Birgitta "Gittan" Ryberg sa...

Å vilken tur vi har som har en så duktig mamma som gett oss dessa gener. Älskar dig!

Kram