Summa sidvisningar

fredag 13 januari 2012

Nu handlar det om blommor.........

                                            Till att börja med vill jag tacka alla er som skrivit  värmande kommentarer och

mail till mig.Det är skönt att ha så många vänner runt sig. Välkomna nya följare av min blogg.



Ett nytt projekt finns på mitt sybord,ett litet barntäcke.Mönstret har jag valt från Quiltmagasinet 
5/2011.


Maja  har en utmaning hon kallar TIDNINGSUTMANINGEN.Gå in och läs om den hos henne.Visst är det kul att använda något mönster ur alla kvilttidningar man har stående.


Nu skall det frihandskviltas blommor på varje block. En kul utmaning.  Fram med

härliga, pastellfärgade trådar........

Visst är det härligt att dagen har blivit så mycket längre!!

16 kommentarer:

Gunilla sa...

Det kommer att bli fint! Skönt att se att Du är på G igen! kram Gunilla

Siri sa...

Hei Gudrun. Jeg vil ønske deg et riktig godt nytt år! Varm klem fra Siri

annicka sa...

Det blir ju allatiders med frihandsquiltade blommor! Inte broderade??;)

Fin ny bild i headern också!
Kram

2ne sa...

Friske og lekre farger du har brukt her :-)
God helg

Radka sa...

Dear Gudrun, it is so nice to see you in a creative mood again:) I love the beautiful shades of pink, you have such a good eye for colours:)
I like the pretty new header too.

Squirrels do Sew sa...

Snyggt täcke och ska bli kul att se quiltmotiven.
Lite nydaning på bloggen också - fint!
Lotta

Katarina sa...

Så härligt projekt du har på gång igen Gudrun! Vilka läckra färger och så passande det kommer att bli med blommor därtill. Det här ser jag verkligen fram emot att få se färdigt! kram Katarina

STEINKJERRINGA sa...

Jeg er ikke i gang med symaskin, men det er like før, for nå skal "læreren" arkiveres for ei stund, i alle fall etter klokken 16. Etter det skal jeg bare sy og strikke...
Lykke til med quiltingen, Gudrun. Mange hilsener fra Gudrun

Maja sa...

Din kvilt är så vacker och vårlik. Jag bara längtar efter att sätta mig och sy något liknande.
Bra jobbat, Gudrun!
Så roligt att du kommit igång igen!
Krya på dig!
Stor kram

Anonym sa...

Så fin quilt!/Pirjo

Katrin Klose sa...

Ja, ja das Quiltemagasinet - das waren noch Zeiten ! Vielen Dank für die tollen Frühlingsgefühle - LG Katrin

Jen sa...

Hello Gudrun,Very pretty fabric for your new quilt project. Love the dolls on your new header.x

lisailysekil sa...

Man nästan känner hur det doftar vår om dina tyger,så fint!Kram fr Lisa i Lysekil

Stina Blomgren sa...

Låter underbart Gudrun.. vill önska dig ett underbart 2012.. stor kram till dig!!!

idémakeriet sa...

Vad roligt att du hälsade på mig igår, tack snälla.
Vilka härliga saker du gör, jag skulle bara snabbt in och säga hej men jag sitter här redan i en kvart och titta på dina fina skapelser.
Jag beundrar alltid de som är så duktig med symaskinen.
Ha en skön dag.
kram Gerda

Lotta Fällback sa...

Härligt att du hittat tillbaka till tygerna, det är verkligen något o trösta sig med. Gillar verkligen fotot på Roger, soligt och full fart. Ha det så mysigt nu med dina projekt och du vet ju vi är många som tänker på dig.
Kram LjusneLotta