Summa sidvisningar

tisdag 4 september 2012

Det er et yndigt land.....

                                                                      Danmark
 ...............men väldigt blåsigt............
Några underbara dagar bla i Skagen med långa, härliga promenader på stränderna. Besök på Kröyerutställning , intressant karamelltillverkning och så klart intag av en underbar fisksoppa på en uterestaurant.
 Den översandade kyrkan. Byggd på 1300-talet, men måste stängas 1795 eftersom sanden då hade begravt stora delar av den.

12 kommentarer:

Dollandesign sa...

Gott att höra att Du haft några underbara dagar i Danmark. Så härliga foto Du visar med en underbart blå himmel som gör mig glad att se.

Dollandesign

Anne-Mettes Oaser sa...

Ja, der er skønt oppe ved Skagen, men blæsende, som du også skriver.
Den tilsandede kirke har en helt speciel betydning for mig - min man friede til mig ved den kirke.

eva sa...

Åh, vilka härliga bilder du bjuder på! Kan nästan känna saltdoften från havet, och Skagen är ju Skagen. Och så har du rustat för hösten med en ny och härlig header på bloggen också! Ha det fortsatt härligt!
Kramisar

Fem sa...

beautiful pictures! I love the new header with the autumn quilt.

Fem

Catarina C sa...

Härligt att höra att ni hade några fina dagar i Skagen med omnejd. Blåser gör det nog alltid vid Grenen men ser vattnet fortfarande är varmt, eller hur? Kram

Katarina sa...

Härliga somriga bilder, om än blåsiga! Du har gjort lite höstfint också ser jag. Hann tänka, kom jag rätt...:-)) Kram Katarina

annicka sa...

Ja, en Danmarkstripp gör gott i själ o hjärta- ja magen också för all del...Så trevligt att blogginnehaverskan själv fick vara med på bild

Shane Pollard sa...

I can see you're enjoying your walks along the beach Gudrun!

It's lovely to catch up with you again and have a look at what you have been doing!

Happy Autumn to you as we are welcoming Spring in the Southern Hemisphere!
xox
Shane in New Zealand

Käranån sa...

Vilka härliga bilder från Danmark!

Jen sa...

Gudren thank you for shareing your Denmark photos .You look lovely taking a walk along the beautiful beach and how lovely as the waves flow softly upon the sand.
Love the new header embroidered mat.

Sally sa...

So pleased you enjoyed your holiday, lovely photos, hugs

lisailysekil sa...

Åååå.. jag älskar Skagen, så fint, dessutom träffade jag min Bengt där...
Kram fr Lisa