Summa sidvisningar

söndag 30 december 2012

Tänkte på Maja!

Quiltemagasinet har under hösten haft en jul-BOM av AnnAKa. Tyvärr kom sista numret så tätt inpå jul, så jag hann inte sy klar den detta år. Sen råkade jag brodera två av samma motiv och det ena broderiet hamnade i en liten jul-mugg-matta.
Broderiet 'är hämtat ur detta nummer 5/ 2012
 Besöket hos Lapp-Elisa slutade med att en del fina tyger följde med hem:-))
Visst passar tyget perfekt för ändamålet?Mönstret hämtat ur en Fat Quarter 2/2009
Får se om jag kommer att tänka på något mer jag gjort under året och som passar in på Majas
tidskriftsutmaning.
Om inte, så passar jag på att önska er alla 
                               GOTT NYTT ÅR !!!!!!!

10 kommentarer:

evaj sa...

Gott Nytt År till dig också!!bambikramar

Elisabeth sa...

Så fin din jul mugg matta blev.
Gott Nytt År !

eva sa...

Jaha, det är vad det menas med tidningsutmaning! Jag har läst men inte förstått :-) Allt har en mening och på det här viset fick du ju en underbar mugg-matta.
Gott Nytt År till Dig!!
Kramisar

Anonym sa...

Vilken fin muggmatt och struten fick ett passande tyg :o)

Gott Nytt År önskar jag dig!

Kram Lena P
(på väg hem från Öland)

annemarlen sa...

Finfina saker som vanligt hos dej :)
Muggmattan är så söt med broderi och spetsen. Och tyget till klädnypekorgen är,ju alldeles perfekt.
Ser fram emot ett nytt år med många fina alster från dej.
Önskar dej Ett Gott Nytt År!

Kramar till dej.

Maja sa...

Naturligtvis passar dom in i tidningsutmaningen!
2 nya lotter till dig!
Jag hoppas på att du vill hänga på min scrapsutmaning som börjar 1/1-13.
Gott Nytt år!

Kram

Anne-Mettes Oaser sa...

Godt nytår også til dig.
Glæder mig til et nyt blog-år.
Knus
Anne-Mette

Dollandesign sa...

Det var ju tur i oturen att Du broderade två likadana motiv. För nu har Du en helt underbar julmuggmatta, som bara är Din. Kul att få se en klädnypsstrut, för en sådan har jag på min "vill göra lista."

Dollandesign

idémakeriet sa...

Jag smyger in för att önska dig allt det bästa för det nya året.
Tack söta du för att du förgyllde 2012 med dina fina ord, det gjorde mig gott.
Stor kram Gerda

Squirrels do Sew sa...

Gott Nytt År!

L8