Summa sidvisningar

tisdag 24 september 2013

För säkerhet(en)s skull..

Säker förvaring när man är ute och handlar, det är viktigt. 

Andra gången som jag syr efter detta mönster, men denna gång har jag breddat mönstret med 3 cm. 

Den första kändes så smal och det var svårt att få upp sakerna. Jag har ändrat lite mer, sytt dit en dragkedja för pengfacket och satt tryckknappar i ett fack, så att kort ligger säkert. På baksidan finns en ficka också. Ja, så har jag sytt dit en karbinhake för nycklarna. 

Nu kan jag få ned en hel del, eller "knö" ned som göteborgarna säger:-))

11 kommentarer:

eva sa...

Toppenväska! En sådan skulle jag ha haft när vi reste - liten och smidig men rymmer ändå precis alla måsten!
Kramisar

Gunilla sa...

Bra modell och vilken läcker dragkedja!
kram

Katarina sa...

Fler "behov" innan du "tar dig fram" till stolen:-)) Med denna blir du säkert nöjd, fiffigt med egna tillägget också! kram Katarina

idémakeriet sa...

Ja det är viktig attt man har en väska med rymlig förvaring och dessutom säkert förvaring.
Så tråkigt när de tjuvhänderna kommer åt sakerna.
Fin den blev Gudrun.
Ha en härlig höstdag.
Kram Gerda

Maja sa...

Trots att jag själv skrivit mönster så tycker jag att det är så härligt med folk som tänker till!
-Vad är det jag behöver?
-Hur vill jag ha det?
Eftersom jag "blivit" med ett mobil- abonnemang som gör att jag bör bruka min mobil flitigt så är det nog snart dags att sy en specialväska där min lille "nalle" kan bo och trivas under våra promenader od.
Kram//Maja

Catarina C sa...

Jättefin väska du har gjort och det är bra när man själv kan göra om mönstret så det passar. Gillar också mindre väskor! Kram

evaj sa...

En vacker och fiffig väska!!Kanske vill du länka den och inspirera andra på min blogg??/Bambikram

evaj sa...

Tack Gudrun!!Bambikram

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Fin, praktisk og tøff veske!

Kjersti sa...

Ja det ble en fin veske og en fin str på den, fine farger :-)

Dollandesign sa...

Det ser ut att vara en praktisk liten väska som Du har sytt, tycker jag. Det där med en hake till nycklarna och diverse små fack med eller utan dragkedja är ju jättebra att ha.

Dollandesign